San Fransisco!!

14 september 2014 - Palo Alto, California, Verenigde Staten

Mijn volgende bestemming...San Fransisco!

En toen zat ik alweer in het vliegtuig richting Frisco(San Fransisco). Best spannend want deze keer moest ik alleen tot Minneapolis waar ik een tussenstop had. Hier zou ik mijn vrienden Chris en Ingrid ontmoeten. Zij zouden mij mee op sleeptouw nemen de komende 7 dagen om me uiteindelijk in Portland/Oregon te brengen. En ja hoor ze stonden mij bij de gate al op te wachten!. We reisden met z'n drieen verder naar SF. In Palo Alto, een plaatsje onder SF, zouden we 3 nachten verblijven in Motel Country Inn.

Motel Country Inn

Hier was het nog 3 uur vroeger dan Boston(dus 9 uur vroeger dan NL). Dus weer wennen aan het tijdsverschil! De volgende dag zijn we, na een overheerlijk ontbijt bij "Goodmorning", op pad gegaan om die geweldige Golden Gate Bridge te zien!! En Amazing was 't ie!!! Vanaf een hoger gelegen Viewpoint konden we deze machtige brug aanschouwen. Wow, wat een mooi uitzicht!!

20140912_12403020140912_12470520140912_130739

Op dag 2 zijn we Downtown SF gegaan met de BART train.

Met de 'Bart' trein naar downtown San Francisco

Midden in hartje SF stapten we uit en zagen we gelijk de typische Cable Cars.

Streets of San FranciscoStreets of San FranciscoCable Cars

Na een heerlijk lunch bij een Mexicaans restaurant besloten we te lopen naar Pier 39. Nou dat hebben we geweten!! It goes up an down!. Soms was het zo steil dat je met je lichaam in een 90 graden stand met heel veel moeite een heuvel op moest lopen. Maar mooi was het wel onderweg! Aangekomen bij Pier 39 was het echt superdruk met toeristen! Leuk was dat je hiervandaan het eiland Alcatraz kon zien. Maar na een lekkere cappuccino(double tall) bij Starbucks zijn we terug gelopen naar het station.

Pier 39, met op de achtergrond AlcatrazPier 39

De laatste dag in Palo Alto zijn we, voordat we vertrokken om onze reis voor te zetten langs de kust naar boven toe, nog bij een Farmer's Market geweest. Hier kijk je echt je ogen uit. Lokale bandjes spelen daar en boeren/kwekers presenteren daar hun groente, fruit en allerlei andere producten. Je mag net zoveel proeven als je wilt.

Farmer's MarketFarmer's Market

Tijd om onze trip voort te zetten richting Oregon!!

1. Sandra Bakker:
    18 september 2014
    Klinkt weer geweldig! Mooi om alles waar je van gehoord hebt en wat je op televisie hebt gezien in het echt te zien! Geniet ervan verder!
  2. Ingrid van Lith:
    18 september 2014
    Blij te lezen dat je ervan geniet. Oregon, top, mt Hood, prachtige watervallen, mooie stad Portland en nog zoveel meer genieten daar..
  3. Astrid van der Krabben:
    18 september 2014
    Klinkt inderdaad weer geweldig. Heerlijk genieten.